Yakın zamanda bir yapay zeka sohbet robotunu eğitmek için verileri çevirdik. Müşteri, bilet servisi tarafından işe alınan bir reklam ajansıydı. Projede site kullanıcıları için toplamda 4.500 soru-cevap senaryosu uygulandı.
Her senaryo için dilbilimcilerimizin aynı soruyu farklı etiketler ve
anahtar kelimeler kullanarak ve cümleleri tekrar etmeden sormanın 15-20 yolunu bulması gerekiyordu. İlk bilgiler bu olası soruların cevabıydı.
Makine öğrenimini kullanan sohbet robotlarına çok sayıda eğitim verisi sağlanması gerekir. Hedef kullanıcınızın chatbot`a ne sorabileceğini ve nasıl sorabileceğini yansıtan yüzlerce hatta binlerce ifade yazmanız gerekiyor.
Aslında dünyanın en büyük çeviri bürolarının birçoğu halihazırda
makine öğrenimi hizmetlerini teşvik ediyor. Yapay zeka sektörü daha da büyümeye hazırlanıyor ve sohbet robotlarını eğitmek için gereken verilere olan talep, teknolojinin çevirmenler için nasıl yeni fırsatlar yarattığının bir başka örneği.